۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۷۲۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

آشنایی نسل جوان با دیدگاه‌های امام راحل ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آشنایی نسل جوان با اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام راحل ضرورتی مهم است و مسؤولان باید در این مسیر تلاش کنند.
، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شامگاه سه شنبه در نشست اعضای کمیته فرهنگی ارتحال امام خمینی(ره) که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: آشنایی نسل جوان با اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام راحل ضرورتی مهم است که مسؤولان باید در این مسیر تلاش کنند.

 

14 خرداد، فرصت پرداختن به زندگی و سیره امام راحل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به 14 خردادماه بیان کرد: 14 خرداد، سالروز ارتحال امام خمینی فرصت بسیار ارزشمندی برای پرداختن به زندگی و سیره امام راحل و نحوه برخورد این عالم فرزانه با مسائل و مشکلات است.

 

حقیقی خاطر نشان کرد: در این ایام نباید به دنبال سیاست بود، بلکه باید به برگزاری هرچه بهتر مراسم ارتحال امام توجه کنیم، چراکه گرامیداشت این ایام وظیفه سنگینی بر دوش ما است و باید از هرگونه اهمال‌کاری در آن پرهیز کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امسال باید برای گرامیداشت ایام ارتحال امام با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان مرکزی کاری متفاوت نسبت به سال‌های دیگر انجام شود، به طوری که بتوان از آن به عنوان یک کار فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد.

 

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با محوریت حضرت امام(ره)

حقیقی در ادامه خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با محوریت حضرت امام(ره) شد و ادامه داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با استاندار مرکزی در سال جاری شاهد برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام خمینی(ره) در استان خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این جشنواره هم‌اکنون در مرحله برنامه‌ریزی و رایزنی است و امیدواریم با نظر مساعد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی شاهد برگزاری این مهم در استان باشیم.

 

حقیقی افزود: همان طور که جشنواره فرهنگی هنری رضوی جزء افتخارات است، امیدواریم جشنواره فرهنگی هنری امام خمینی(ره) نیز در استان مرکزی با استقبال خوبی همراه باشد و بتوانیم ابعاد شخصیتی امام راحل و نوع سبک زندگی ایشان را برای مردم معرفی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه بیان کرد: اختتامیه همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی با موضوع اقتصاد مقاومتی در سیره اخلاقی و عملی امام رضا(ع) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در 18 مردادماه در استان مرکزی برگزار می‌شود./202/842/ب1

ارسال نظرات