۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۷۲۰
مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد:

گناه زبان، نسبت به سایر اعضای بدن بیشتر است

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد به گناهانی که از سوی زبان انجام می شود اشاره کرد و گفت: زبان نسبت به سایر اعضای دیگر، بیشترین گناه را انجام می دهد، 40 گناه از سوی زبان انجام می شود که دست و پای ما به این اندازه گناه نمی کنند.
مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد مراسم جشن مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم فاطمه زندی، مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، امروز در مراسم جشن ولادت حضرت مهدی(عج) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد به بررسی اهمیت و شناخت گناه و ترک آن پرداخت.
 

وی ابراز کرد: خداوند متعال در آیه 56 سوره ذاریات می فرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ، جن و انس را جز برای پرستش خود نيافريده ام.»، منظور از «لیعبدون»، «لیعرفون» است.
 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد افزود: امام حسين(ع) فرمودند: «اى مردم، خداوند بندگان را نيافريد جز براى آن كه او را بشناسند. وقتى او را شناختند، عبادت مى كنند و هنگامى كه او را عبادت كردند، از رهگذر عبادت او از عبادت غير او بى نياز مى گردند.».
 

زندی گفت: همان گونه که ما میکروب را می شناسیم باید گناه را نیز بشناسیم، اگر کسی گناه را بشناسد، یک انسان مهذب خواهد بود.
 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد افزود: تمام ما می دانیم که غیبت کردن بد است، همه ما می دانیم که ریختن آبروی افراد بد است، اما باز آن را انجام می دهیم.
 

زندی گفت: ظاهر آیه ذکر شده به معنای عبادت کردن است، اما عبادتی که معرفت حاصل نشود فایده ای ندارد، همانطور قرآن خواندن بدون عمل هم فایده ای ندارد.
 

زبان نسبت به سایر اعضا، بیشتر گناه می کند
وی ابراز کرد: در این ماه شعبان از خداوند بخواهیم تا ما را توفیق به عملی کند که مورد رضای خداوند متعال باشد. آمدن به مجلس ولادت ائمه اطهار(ع) نباید تنها برای دست زدن و سرود خواندن باشد؛ بلکه باید به عمل کردن بینجامد.

 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد افزود: فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنید که خلاف جهت ائمه اطهار(ع) حرکت نکنند.


زندی به گناهانی که از سوی زبان انجام می شود اشاره کرد و گفت: زبان نسبت به اعضای دیگر، بیشترین گناه را انجام می دهد، 40 گناه از سوی زبان انجام می شود که دست و پای ما به این اندازه گناه نمی کنند.
 

زبان با ترک گناه سالم می ماند
وی با اشاره به این که زبان با ترک گناه سالم می ماند، ابراز کرد: همان گونه که ما درباره رعایت بهداشت احتیاط می کنیم باید درباره زبان خود نیز احتیاط کنیم. همان گونه که سعی می کنیم بدنی سالم داشته باشیم، نیز سعی کنیم زبانی سالم داشته باشیم.

 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف نسبت به سایر اعمال از ثواب بیشتری برخوردار است. نسبت اهمیت امر به معروف به دیگر اعمال، مانند دریا به آب دهان است.
 

اهمیت امر به معروف به دیگر اعمال، مانند آب دریا به دهان است
وی ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرمایند: «و ما اعمال البر كلها والجهاد في سبيل الله عندالامر بالمعروف و النهي عن المنكر؛ همه كارهاي خوب و جهاد در راه خدا در مقايسه با امر به معروف و نهي از منكر نيست مگر همچون آب دهاني كه در دريايي ژرف اندوخته شود.»

 

زندی گفت: امر به معروف باید سازندگی داشته باشد و مقطعی نباشد. ما باید با عمل خود دیگران را از منکر باز بداریم و به معروف دعوت کنیم.
 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد ابراز کرد: به این امید در مجلس گناه شرکت نکنید که بعد از انجام گناه توبه کنید؛ چون ممکن است دیگر فرصت توبه پیدا نکردید و موفق به ترک گناه نشدید./201/1309/ب1

ارسال نظرات