۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۲۸۷۱۵
حجت‌الاسلام موسوی مقدم:

پوشش برنامه‌های مذهبی اولویت صدا و سیما است

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه فناوری پیشرفته لازمه تبلیغ جهانی اسلام است، گفت: منابع دینی ما از غنای زیادی برخوردار بوده و تبلیغ مؤثر این غنای عظیم نیازمند فناوری پیشرفته است.
صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی مقدم، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سازمان صدا و سیما توانسته با اتکا به قدرت و توان داخلی بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فناورانه خود را در داخل کشور تولید کند، گفت: در چند سال گذشته تمامی تجهیزات سازمان صدا و سیما وارد می‌شد اما در سال های اخیر با اتکا به قدرت و توان علمی مهندسان داخلی امکان تولید تجهیزات پیشرفته در داخل کشور فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار برخورداری از فناوری و تجهیزات پیشرفته، محتوای غنی هم از لوازم مورد نیاز یک رسانه قدرتمند در عرصه جهانی است، افزود: خوشبختانه دین محتوای بسیار غنی و مفیدی را در اختیار ما قرار داده است و استفاده مناسب از این محتوا می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف انقلاب از جمله نشر جهانی ارزش‌های اسلامی یاری کند.

 

معاون امور استان‌های ساز مان صدا و سیما با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر با تکیه بر محتوای دینی برنامه‌های بسیار پر مخاطب و جذابی در صدا و سیما ساخته شده است، گفت: این برنامه‌ها ضمن انتقال مفاهیم دینی توانسته تقش موثری در ارائه مشاوره مذهبی در زمینه‌های مختلف به خانواده‌ها و نسل جوان داشته باشند.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه در قم به عنوان مرکز جهان تشیع برنامه‌هایی بسیار غنی از نظر فرهنگی برگزار می شود، تصریح کرد: پوشش و اطلاع رسانی این برنامه‌ها از اولویت های صدا و سیما بوده و خوشبختانه با پخش این برنامه‌ها از شبکه‌های سیما استقبال خوبی از این برنامه‌ها صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سلاح دشمن در نبرد فرهنگی با جبهه حق ابزار رسانه است، تصریح کرد: اگر رسانه‌های ما از نظر محتوایی نتوانند مخاطب خود را اقناع کنند نخواهد توانست مانع تبلیغ برنامه‌های رسانه ای دشمن بر روی ذهن و فکر مخاطبان در داخل کشور شوند.

 

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با تأکید بر این هدف تولید برنامه در سازمان نباید تنها سرگرمی مردم باشد، ادامه داد: برنامه سازان تا جایی که می‌توانند باید در کنار سرگرمی برنامه‌هایی را برای مخاطبان خود تولیدکنند که از نظر دینی و اخروی نیز برای آن‌ها مثمر ثمر باشد.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم یادآور شد: خوشبختانه عمل‌کرد رسانه ای آستان مقدس حضرت معصومه(س) در تولید برنامه‌های با محتوای غنی بسیار خوب است و همین موضوع توانسته در گرایش عمیق مردم قم به ارزش‌های دینی نقش مهمی داشته باشد./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات