۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۸۷۰۴
مدیر کل صدا و سیمای قم تأکید کرد؛

دیجیتالی شدن سیمای قم برای انتشار جهانی معارف اهل بیت(ع) ضروری است

مدیر کل صدا و سیمای قم با اشاره به نقش محوری قم در انتشار معارف اهل بیت(ع) و مهد پرورش عالمان دین گفت: با توجه به نقش راهبردی قم و حرم حضرت معصومه(س) در انتشار معارف اهل بیت(ع) ضرورت دارد هر چه زودتر سیمای استانی قم دیجتتالی شود.
صدا و سیما حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیر کل صدا و سیمای قم بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برکات زیاد آستان مقدس حضرت معصومه(ص) در انتشار معارف اهل بیت(ع) است، گفت: با توجه به اینکه بیشتر برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) از طریق سیمای استانی قم پخش می‌شود ضرورت دارد در جهت انتشار هر چه بهتر معارف دینی این شبکه استانی از حالت پخش آنالوگ به پخش دیجیتال تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های پخش شده از مرکز سیمای قم و به‌خصوص آستان حضرت معصومه(س) همواره با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شده است، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان امسال هم همچون سال‌های گذشته برنامه‌های غنی و متنوع آستان حضرت معصومه(س) توسط سیمای استانی قم برای روزه داران و عموم مردم کشور پخش خواهد شد.

 

مدیر کل صدا و سیمای قم با تأکید بر اینکه امسال هم برنامه جمع خوانی و ترتیل قرآنی کریم از طریق شبکه‌های مختلف سیما از آستان حضرت معصومه(س) پخش خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه برنامه جمع خوانی و ترتیل حرم با استقبال و تقلید در سایر استان های کشور مواجه شده و باید گفت که آستان حضرت معصومه(س) در این زمینه بنیان گذار سنت حسنه ای در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشور شده است.

 

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به افتتاح اتاق رژی سازمان صدا و سیما در آستان حضرت معصومه(س) با همکاری تولیت آستان مقدس گفت: این پروژه سیستم ضبط و پخش برنامه های حرم مطهر، دیجیتال شده و در حال حاضر تعداد هشت دوربین در بخش های مختلف حرم مطهر برای پوشش سراسری برنامه نصب شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه در کنار این مراسم پنج پروژه دیگر صدا و سیما در استان قم افتتاح می شود، ادامه داد: هر کدام از این پروژه ها به نوبه خود می‌توانند سهم مهمی در پوشش برنامه‌های مرتبط با فرهنگ دینی داشته باشند.

 

مدیرکل صدا و سیما با بیان اینکه صدا و سیمای قم و آستان مقدس حضرت معصومه(س) در تولید برنامه‌های فرهنگی با محتوای قوی و غنی یکی از مدل های خوب در جهان اسلام است، اظهار کرد: امید است در سال‌های آینده مردم در خارج از کشور هم بتوانند شاهد پخش سراسری برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) از شبکه‌های غیر فارسی زبان باشند و در حال حاضر هم تقاضاهای زیادی برای پخش این برنامه در خارج از مرزهای کشور وجود دارد./۸۳۷/پ202/س

ارسال نظرات