۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۶۹۹
استاد حوزه و دانشگاه: 

مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند اقدام عملی و جهادی است

 مدیر سابق حوزه علمیه تبریز گفت: کار فرهنگی با شعار و بدون شناخت از مواضع خصمانه دشمنان محقق نمی‌شود.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، خواستار مهندسی فرهنگی و تعمق در دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوپذیری از آموزه های اسلامی و دینی از راهکارهای اساسی برای مقابله با آسیب های ناشی از هجمه های فرهنگی غرب و نظام سلطه است.


وی با اشاره به این‌که کار فرهنگی با شعار و بدون شناخت از مواضع خصمانه دشمنان محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نسل جوان و دانشگاهیان نقش مؤثر و اساسی در زمینه مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و هویت زدایی رسانه های وابسته به جریان نظام سلطه در سطح جامعه دارند.


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای اقشار مختلف مردم به ویژه حوزیان و طلاب علوم دینی برای مقابله با ترفندهای رسانه‌ای شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: : ترویج سبک زندگی غربی و فرهنگ ضد اسلامی از اهداف شبکه های ماهواره ای است، که متأسفانه این هدف هر روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد.


حجت الاسلام سیدی ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ترویج سبک زندگی اسلامی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی اظهار داشت: ترویج فرهنگ منحط غربی در بین خانواده ها و نسل جوان توسط رسانه های غربی در راستای هویت زدایی و استحاله فرهنگی نظام سلطه انجام می شود.


مدیر سابق حوزه علمیه تبریز با انتقاد از موضع انفعالی در عرصه فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: با دارا بودن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بایستی موضع تهاجمی در قبال مواضع دشمنان در عرصه فرهنگ و رسانه داشته باشیم، امروز محور اصلی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه کانال های فارسی‌زبان ترویج سبک زندگی اشرافی، مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی غرب در کشور است.


حجت الاسلام سیدی ثانی فاصله طبقاتی را یکی از آثار نظام مادی‌گرای غرب دانست و تصریح کرد: رسانه ها و شبکه های ماهواره ای وابسته به نظام سلطه با گسترش و پخش برنامه های ضد فرهنگی، اعتقادات اسلامی، دینی و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را مورد هجمه قرار داده و درصدد جاگزینی فرهنگ منحط غربی به جای آن هستند.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که در مبانی اسلامی اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی جایی ندارد، گفت: لزوم هوشیاری نسل جوان و خانواده ها در برابر هجمه های فرهنگی غرب بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، که در این راستا آگاه سازی و تبیین ریشه های جنگ نرم و فرهنگی غرب علیه جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ سازی صحیح است./302/935/ب1

ارسال نظرات