۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۲۸۶۸۸
با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی برگزار می‌شود؛

آیین رونمایی از ۸ اثر فاخر دایره‌المعارف علوم عقلی اسلامی

رییس مرکز پژوهشی دایره‌‌المعارف علوم عقلی اسلامی از برگزاری آیین رونمایی از 8 اثر فاخر این مرکز پژوهشی با سخنرانی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی خبر داد.
حجت الاسلام ابوترابی در کنار آیت الله مصباح یزدی

حجت الاسلام احمد ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که آیین رونمایی از هشت اثر فاخر دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی در بیش از 20 مجله به همت مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود، گفت: در این مراسم آیت‌الله مصباح  یزدی سخنرانی خواهد کرد.

 

وی افزود: در این مراسم از آثاری همچون معجم موضوعی کتاب الغدیر، اصطلاح نامه فلسفه اسلامی، اصطلاح نامه کلام اسلامی، فرهنگ نامه عرفان ادبی، کتابشناسی اجمالی علوم عقلی اسلامی، کتابشناسی تفضیلی تاریخ فلسفه اسلامی، کتابشناسی تفضیلی منطق و تاریخ منطق و کتاب فهرست نسخ عکس علوم عقلی اسلام رونمایی می شود.

 

رییس مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی اظهار داشت: کتاب و المعجم موضوعی کتاب شریف الغدیر در دو جلد همراه با نرم افزار عرضه شده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که در این مراسم همچنین از اصطلاح نامه فلسفه اسلامی که در 5 جلد همراه با نرم افزار جامع گردآوری شده نیز رونمایی خواهد شد، ادامه داد: این اصطلاح نامه حدود 13 هزار علوم عقلی را با مستندات و نقشه جامع فلسفه اسلامی در بر دارد.

 

وی اصطلاح نامه کلام اسلامی را یکی دیگر از آثار عرضه شده در این مراسم برشمرد و بیان داشت: این اصطلاح نامه شامل بخش های توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت در دو جلد همراه با نرم افزار جامع رونمایی خواهد شد و این محصول حاصل 10 سال تلاش اساتید و پژوهشگران مرکز علوم عقلی است.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آثاری که از آن رونمایی قرار خواهد شد فرهنگ نامه عرفان ادبی مشتمل بر 4 هزار اصطلاح ادبی عرفانی در دوجلد است که در حال حاضر از جلد اول این مجموعه دربردارنده 300 مدخل اصطلاحات ادبی رونمایی می شود.

 

وی کتابشناسی اجمالی علوم عقلی اسلامی را از دیگر آثار برای رونمایی دانست و افزود: این کتابشناسی دربردارنده 40 هزار کتاب و مقاله از رشته های مختلف منطق، فلسفه، کلام، عرفان، فلسفه ریاضی، معرفت شناسی، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست، فلسفه دین و فلسفه علوم اجتماعی است که در 21 جلد و نرم افزار جامع با عنوان اعلام آثار علوم عقلی اسلامی جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه از رونمایی کتاب کتابشناسی تفضیلی تاریخ فلسفه اسلامی خبر داد و گفت: این کتاب در 5 جلد به همراه نرم افزاری جامع عرضه شده است.

 

وی با بیان این که کتاب کتابشناسی تفضیلی منطق و تاریخ منطق نیز از دیگر آثار عرضه شده در مراسم رونمایی از آثار مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی است، تصریح کرد: این مجموعه در نرم افزاری جامع و 3 جلد کتاب جمع آوری شده است.

 

رییس مرکز پژوهشی دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی کتاب فهرست نسخ عکس علوم عقلی اسلام را هشتمین اثر در فهرست آثار این مرکز برای رونمایی دانست و بیان داشت: این فهرست نیز در دو جلد جمع آوری شده که هر جلد در بردارنده یکهزار نسخه و 2 هزار رساله مرتبط با موضوع اثر است.

 

وی در پایان با اشاره به این که آیین رونمایی از 8 اثر فاخر دایرةالمعارف علوم عقلی اسلامی روز پنجشنبه ششم خردادماه جاری از ساعت 10:45 تا 13 در تالار مؤسسه آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی واقع در بلوار جمهوری استان قم برگزار می شود، اظهار داشت: در این مراسم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی سخنرانی می کنند و در پایان از دست اندرکاران جمع آوری این آثار نفیس تقدیر خواهد شد./907/ت302/ی

ارسال نظرات