۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۴۲۸۶۵۰
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

خبرگان بی توجه به فضا سازی رسانه ای عالمانه و انقلابی عمل کرد/ انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان مصداق عمل انقلابی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خبرگان بی توجه به فضاسازی رسانه ای در فضایی کاملانه عالمانه و معنوی تصمیم گرفت، گفت: انتخاب آیت الله جنتی سبب عصبانیت دشمنان و سبب خوشحالی دوستان انقلاب می شود.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین  ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدام  انقلابی مجلس خبرگان در انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس این مجلس در دوره پنجم، گفت: انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان مصداق عمل انقلابی است.

 

وی افزود: انتخاب هیأت رییسه مطابق شأن و جایگاه رفیع مجلس خبرگان و در فضایی کاملا عالمانه و فارغ از مسائل جزبی و جناحی برگزار شد، آقایان تلاش کردند که مقام رفیع خبرگان حفظ شود که بر این اساس برخی از فضاسازی های رسانه ای که به دنبال تنزل جایگاه خبرگان در حد مسائل دون مایه بودند شکست خوردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خبرگان بی توجه به فضاسازی رسانه ای در فضایی کاملانه عالمانه و معنوی تصمیم گرفت، اظهار داشت: انتخاب آیت الله جنتی سبب عصبانیت دشمنان و سبب خوشحالی دوستان انقلاب می شود.

 

وی ادامه داد: اقدام امروز مجلس خبرگان از مصادیق عمل صالح سیاسی است، افزون بر انتخاب هیأت رییسه خبرگان آنچه که حائز اهمیت است پیام بسیار مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب برای افتتاح دوره پنج مجلس خبرگان است که بر حراست از هویت اسلامی و انقلابی نظام اسلامی تأکید کردند.

 

آیت الله کعبی با بیان این که رهبری در کنارهای دستگاه های درهم تنیده و متنوع نظام جمهوری اسلامی حراست از هویت اسلامی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی را وظیفه خبرگان دانستند، ابراز داشت: خبرگان در چهار محور می تواند این وظیفه مهم را اجرایی کند.

 

وی با اشاره به محور نخست وظیفه خبرگان عنوان کرد: خبرگان متشکل از 88 عالم خبیر با نفوذ مردمی است که می تواند جهت تقویت مبانی فکری نظام اسلامی به ویژه درباره نظام سازی و استنباط فقه حکومتی متناسب با مقتضیات زمان اجتهاد اصیل فقهی بر محور علمی، تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی انسانی کمک کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: محور دوم که محور بسیار مهمی به شمار می رود محور تبیین و روشنگری است، اعضای خبرگان با برنامه حساب شده می توانند در عرصه روشنگری و بصرت افزایی در حراست و پاسداری از نظام اسلامی و خدمت صادقانه به مردم کمک کنند.

 

وی اضافه کرد: محور سوم مطالبه گری است، مجلس خبرگان می تواند اسلامیت نظام، خدمت صادقانه به مردم، توجه به مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار مستضعف و آسیب پذیر، پیگیری آسیب های اجتماعی، توانمندسازی اجتماعی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، حل معضلات، پیگیری اقتصاد مقاومتی و کارگشایی و روان سازی چرخه اداری کشور در جهت خدمت صادقانه را مطالبه کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطالبه گری در سیاست داخلی و خارجی همسو با سیاست گذاری ها و مطالبات رهبری را سبب تقویت نظام و ملت و تولید قدرت برای نظام بر پایه ایمان، علم و خدمت به مردم دانست.

 

وی افزود: آخرین محور، حضور در عرصه بین الملل، تقویت انسجام داخلی و استحکام درون زای نظام اسلامی و پیشبرد مطالبه اقتصادی مقاومتی در اجرا و عمل است، امروز خبرگان رهبری در یک نقطه عطف تاریخی همزمان با میلاد با سعادت حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و سالروز فتح خرمشهر آغاز به کار کرد و این طلیعه مبارک باید به مثابه نقطه آغازی برای حرکت جهادی و انقلابی مجلس خبرگان در زمینه حراست و پاسداری از هویت اسلامی و انقلابی نظام و خدمت صادقانه به مردم تلقی شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات