۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۲۸۶۰۰
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم تکیه بر مشترکات دینی و دوری از تفرقه در جهان اسلام

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن و پیامبر اسلام به عنوان نقطه اشتراک مذاهب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: باید در جهت خاموش کردن آتش تفرقه و توطئه های دشمنان در جهان اسلام گام برداشت.
ماموستا محمد محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ظهر امروز با حضور در آیین افتتاحیه سومین اجلاسیه ستاد استهلال مناطق قومی کشور ابراز داشت: دین مبین اسلام مکتبی جهانی بوده و مخالف هر گونه تفرقه افکنی است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان نقطه اشتراک فرق مختلف دین مبین اسلام، باید مورد توجه قرار گرفته و وحدت و همدلی را در جهان گسترده کنند.

 

ماموستا محمدی تصریح کرد: در استان کرمانشاه که مفتخر به حضور فرق مختلف دین اسلام است، نه تنها اختلاف و تفرقه ای وجود ندارد بلکه وفاق و اتحاد مسلمانان در این استان شایسته تقدیر است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مردم شریف و متدین استان کرمانشاه هیچ گاه اجازه تفرقه افکنی و جولان دادن به مستکبران را نداده و در تمام طول تاریخ حامی و پشتیبان ولایت فقیه و دین مبین اسلام بوده اند.

 

ماموستا محمدی اذعان داشت: مردم بصیر استان کرمانشاه با بینش و معرفت عمیق دینی برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و جلوه ای زیبا از اتحاد و همدلی و یکرنگی مسلمانان را به نمایش می گذارند که نمود این اتحاد را می توان در دوران دفاع مقدس نظاره کرد که مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت دوشادوش هم برای دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام جنگیدند و اجازه تعدی به خاک کشور را به دشمنان ندادند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور گامی مؤثر در جهت خنثی نمودن توطئه های دشمنان و خاموش کردن آتش تفرقه در میان مذاهب اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: علمای بزرگ جهان اسلام با حضور در این اجلاسیه و با تکیه بر مشترکات دینی و با استدلال و بینش عمیق موجب تحکیم وحدت و رد اختلافات جهان اسلام شده و رویه استهلال هلال ماه مبارک رمضان را مورد شور قرار می دهند.

 

ماموستا محمدی با دعوت از علمای اهل تسنن و شیعه برای برگزاری نماز وحدت در مسجد شافعی کرمانشاه بیان داشت: این نماز جماعت جلوه ای از اتحاد و یکپارچگی علمای بزرگ جهان اسلام داشته و قدرت اسلام را به رخ جهانیان می کشاند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان گفت: نباید اجازه داد اختلاف نظرهای جزئی زمینه سوء استفاده را برای دشمنان مهیا کرده و موجب دشمنی برادران مسلمان شود./202/857/ب1

ارسال نظرات