۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۲۸۵۷۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دشمن به دنبال تحقق اهداف شوم خود از راه تفرقه افکنی بین مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تحقق اهداف شوم خود از راه تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند، گفت: علمای اسلام در مقابل نشر تفکر دشمنان ایستادگی کنند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه پیش از ظهر امروز با حضور در افتتاحیه سومین اجلاسیه ستاد استهلال مناطق قومی کشور، ابراز داشت: ماه رمضان ماه ضیافت الهی و بهترین زمان برای تقرب به خدای تعالی و اتصال بنده با درگاه معنویت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: نباید اجازه داد مسائل حاشیه ای موجب کدورت و تفرقه در میان فرق مختلف مسلمانان شده و بذر کینه و کدورت را در جامعه بپراکند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: متأسفانه گاهأ شاهد بروز تفرقه در رؤیت هلال ماه میان اهل تسنن و شیعه هستیم که این امر موجب خدشه دار شدن اتحاد و همدلی و دوستی میان مسلمانان می شود.

 

امام جمعه ارومیه برگزاری اجلاسیه ستاد استهلال مناطق قومی کشور را گامی در جهت از میان برداشتن تفرقه های و اتحاد و تعامل بیشتر در میان علمای اهل تسنن و شیعه دانست و گفت: امید است شاهد برگزاری چنین اجلاسیه هایی با وسعت و محتوای بیشتر در جهت همدلی و وفاق مسلمانان جهان در سطوح بین المللی باشیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: امروز برخی با دنبال کردن اهداف شخصی، به دنبال تفرقه افکنی و رواج جنگ و نزاع در میان مسلمانان هستند و متأسفانه در برخی مناطق جنگ های خونین در میان برادران مسلمان در گرفته است که به هیچ وجه مورد تأیید اسلام نبوده و عذابی عظیم در انتظار تفرقه افکنان خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی عنوان داشت: اسلام مردم را به حفظ وحدت و اتحاد و یکپارچگی فرا خوانده و با تکیه بر موازین عمیق دینی و توسل به قرآن کریم و سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) مسلمانان باید برادرانه و با همدلی در کنار هم قرار گرفته و اجازه فتنه گری و تفرقه افکنی به دشمنان ندهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: ایجاد تفرقه تنها به نفع مستکبران و دشمنان اسلام بوده و برادرکشی در اسلام جایی ندارد، نباید اجازه داد دشمنان اهداف شوم خویش را تحقق بخشند و علمای اسلام باید در مقابل نشر تفکر دشمنان ایستادگی کنند.

 

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به تلاش برخی افراد روشنفکر مآب برای حذف ماه های قمری اذعان داشت: مسأله استهلال در قرآن کریم مبنای عبادات قرار گرفته و علمای بزرگ دین اسلام باید با برخوردی قاطع مانع تفرقه افکنی در احکام و شریعت دین مبین اسلام شوند و از سیاسی ساختن مسأله استهلال و ماه های قمری جلوگیری کنند./202/857/ب1

ارسال نظرات