۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۲۸۵۶۷
نخستین نشست خبری موسسه تدبر در کلام وحی برگزار شد؛

مؤسسه ای بی سر و صدا اما پرکار/ اعزام ۳ هزار مربی تدبر در قرآن به سراسر کشور

مدیر عامل مؤسسه تدبر در کلام وحی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه گفت: دوره های تدبر در قرآن این مؤسسه در سه بخش تخصصی، تربیت مربی و عمومی برگزار می شود و تاکنون 3000 مربی تدبر در قرآن را به سراسر کشور اعزام کرده است.
حجت الاسلام مهدی صفرزاده، مدیر عامل مؤسسه تدبر در کلام وحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی صفرزاده، مدیر عامل مؤسسه تدبر در کلام وحی صبح امروز در نشست خبری نخستین گردهمایی تدبر در قرآن در قم به ارائه گزارشی از فعالیت های این مؤسسه پرداخت و خاطرنشان کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تدبر در کلام وحی از سال 1382 فعالیت های پژوهشی خود را آغاز کرد و حدود 15 جزء قرآن کریم را با نگاه تدبری و منسجمِ هدایتی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد.

 

مدیر عامل مؤسسه تدبر در کلام وحی از تربیت سه هزار نفر مربی تدبر در قرآن خبر داد و اظهار داشت: طرح تدبری 15 جزء قرآن کریم به عنوان یکی از طرح های قرآنی مجوز آموزش ملی گرفت و سپس در اکثر استان ها زیر نظر شورای دفتر قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرارگاه خاتم الاوصیاء حدود 3 هزار نفر مربی تربیت کرده و با میزان 120 تا 480 ساعت حزب مفصل را آموزش دیده اند.

 

وی درباره برگزاری دوره های تدبر در قرآن این مؤسسه تصریح کرد: قبل از طرح قرآنی آموزش ملی، دو دوره تربیت مدرس برای 100 نفر از طلاب سطح سه و چهار، حدود 900 ساعت آموزش دیدند و همین اساتید مدرس تدبر در قرآن شده و به سراسر کشور اعزام شدند و سه هزار نفر را تربیت کردند؛ مربیان این مؤسسه پس از فارغ التحصیلی از این دوره ها و برگزاری حداقل یک دوره عمومی و ارائه گزارش به این مؤسسه، گواهینامه ای داده خواهد شد.

 

حجت الاسلام صفرزاده با بیان تشریح فعالیت های مؤسسه تدبر در کلام وحی گفت: برنامه های آموزشی مؤسسه تدبر در کلام وحی، محدود به آموزش حزب مفصل قرآن کریم یعنی 5 جزء آخر قرآن بوده که در شش سطح تقسیم بندی شده است.

 

مدیر عامل مؤسسه تدبر در کلام وحی با اشاره به دوره های آموزشی این مؤسسه یادآور شد: دوره های تخصصی، تربیت مربی و عمومی را برگزار می کند؛ دوره های تخصصی ویژه طلاب و دانشجویان رشته های مرتبط است و دوره های تربیت مربی مخصوص فارغ التحصیلان و برگزیدگان دوره های تخصصی است و دوره های عمومی برای عموم مردم برگزار می شود.

 

وی ضمن بیان برنامه های پژوهشی مؤسسه تدبر در کلام وحی خاطرنشان کرد: تیم پژوهشی در مؤسسه تشکیل و محصولاتی بسیار خوبی تولید شده است و تا شهریورماه برنامه زمان بندی تعیین شده و تا شهریور ماه 7 جلد کتاب تدبر حزب مفصل به چاپ خواهد رسید که 6 جلد آن مربوط به بحث تدبر در 5 جز آخر قرآن است و در یک جلد هم مبادی، مبانی و روش های تدبری است.

 

حجت الاسلام صفرزاده با اشاره به محصولات فرهنگی مؤسسه تدبر در کلام وحی اظهار داشت: این مؤسسه محصولات هنری خوبی را تولید کرده که متناسب با محتوای سوره ها فیلم، انیمیشن و موشن گرافی تولید می کنند و در سال های آینده محصولات تصویری این مؤسسه روانه بازار خواهد شد.

 

مدیر عامل مؤسسه تدبر در کلام وحی تصریح کرد: در گروه پژوهشی مؤسسه، در مباحث تک سوره ای هم کار می کنند و تدبر در سوره نور به اتمام رسیده و بحث تدبر در سوره های فاطر و فرقان در دست تدوین است  و تا شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

 

وی به دوره های پیش روی این مؤسسه پرداخت و گفت: در سال جاری دوره هایی تخصصی در تهران، البرز، جامعه الزهرا، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه های امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع) دوره هایی را برگزار خواهیم کرد./822/پ202/س

ارسال نظرات