۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۵۵۶
آیت الله علما:

دشمن با دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای در پی شکستن اتحاد مسلمانان است

آیت الله علما با اشاره به این که دشمنان به دنبال شکستن اتحاد مسلمانان و تخریب چهره اسلام هستند، گفت: آن ها در این راه از اختلافات فرقه ای نهایت بهره را می برند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در آیین افتتاحیه سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور ابراز داشت: خداوند آیات و نشانه های بیشماری برای هدایت بندگان در جهان هستی قرار داده است که در هر یک از آیات، نکات بسیاری نهفته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: رؤیت هلال ماه و تقسیم بندی و تنظیم زمان دعا و مناجات با خداوند متعال از نشانه های قدرت و بینش خداوند متعال است که جهان در تسخیر عظمت و قدرت لایزال معبود است.

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: با تفکر و بینش در نشانه ها و آیات جهان هستی می توان به وجود خداوند متعال و راه های تقرب به درگاه احدیت را درک کرد و در راه کسب سعادت و هدایت گام برداشت.

 

آیت الله علما بیان داشت: اتفاق نظر علمای شیعه و اهل تسنن بر رؤیت هلال ماه یکی از زمینه های تحقق وحدت و همدلی را فراهم کرده است، با رؤیت این هلال، ماه ضیافت و بندگی خداوند متعال آغاز شده و به پایان می رسد و در واقع تعیین کننده زمان دعا و نیایش با خداوند است.

 

وی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و تقویت بنیه اسلام ناب محمدی خاطرنشان کرد: این گردهمایی ترویج اتحاد و یکدلی در جهان اسلام بوده و مسلمانان اهل تسنن و شیعه را با هدفی واحد در کنار یکدیگر قرار داده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: اسلام دین دعا و مناجات و تقرب جستن به درگاه پروردگار جهانیان است و ماه ضیافت الهی بهترین فرصت برای طی طریق و دست یافتن به معنویات عمیق و پربار دینی است.

 

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: شأن و منزلت ماه نورانی رمضان و عید سعید فطر بسیار والا بوده و این مقام با اتحاد و همدلی مسلمانان جهان در جهت تقرب به پروردگار تعالی دوچندان خواهد شد.

 

آیت الله علما با تأکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه های دشمنان عنوان داشت: دشمنان به دنبال تخریب و شکست چهره اسلام بوده و از اختلافات فرقه ای نهایت بهره را می برند.

 

وی در ادامه افزود: نباید اجازه داد دشمنان وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را خدشه دار کنند، با تکیه بر مشترکات دینی و کلام الله و پیامبر گرامی اسلام (ص) می توان بر تداوم این اتحاد افزود.

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان نقش علمای دین را در احیا و ترویج و تبیین دین بسیار مهم دانست و اذعان داشت: علما و بزرگان دین اسلام از جایگاهی ارزشمند برخوردار بوده و می توانند در جهت تحقق آرمان های اسلام و شکست کفر و کفار گام های مؤثری بردارند./202/857/ب1

ارسال نظرات